A. Care sunt pașii pentru crearea unui cont în aplicație?
1. Descarcă și instalează aplicația mobilă Smith Transfer pe dispozitivul tău Android din Google Play sau iOS/ Apple din App Store.
2. Completează câteva detalii personale pentru a ne cunoaște mai bine, inclusiv:
- Nume si prenume
- Telefon
3. Alege o parolă puternică pentru securitatea contului tău!
4. Vei primi un cod de validare prin SMS pentru confirmarea numarului de telefon.
Asigură-te că numărul de telefon este introdus corect.
5. Verifică adresa de email furnizată și introdu codul de validare primit pe email în aplicația mobila.
Asigură-te că adresa de email este introdusă corect.
6. Răspunde la două întrebări de securitate care te vor ajuta la recuperarea contului în viitor.
7. Setează un cod PIN pentru acces rapid.
Opțional, poți alege autentificarea cu amprentă sau identificare facială, în funcție de dispozitivul tău.
8. Începe procesul de confirmare a identității tale la crearea contului sau mai târziu, pentru o mai bună cunoaștere reciprocă.
9. Vei primi un mesaj în aplicație în momentul în care contul tău este ACTIVAT.
Dacă nu primești codul de validare, acesta poate fi regenerat și retransmis prin SMS sau email. Asigură-te că ai introdus corect numărul de telefon sau adresa de email. Dacă ai introdus greșit aceste informații, le poți actualiza direct din aplicație.
B. Întrebări despre procesul de cunoaștere a clientelei
Documentul de identitate emis de către autoritățile abilitate (carte de identitate sau pasaport)
Instituția de plată Smith&Smith are obligația, conform legii și regulamentului Băncii Naționale a României în vigoare cu privire la prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, de a colecta de la tine cel puțin următoarele informații: numele, data și locul nașterii, codul numeric personal, adresa, cetățenia, ocupația, numele angajatorului, numărul de telefon, scopul și natura tranzacțiilor efectuate prin intermediul instituției, sursa fondurilor ce urmează a fi utilizate în efectuarea tranzacțiilor, încadrarea în categoria persoanelor expuse public, precum și copia documentului de identitate.
Te rugăm să te asiguri că aceste informații, furnizate în cadrul procesului de cunoaștere a clientelei, sunt actualizate permanent, și ori de cate ori se modifică oricare dintre ele, este nevoie să le modifici și în aplicație. Periodic, te vom ruga să le reconfirmi, chiar dacă nu au intervenit modificări. De asemenea, în cazul schimbării documentului de identitate, te rugăm să încarci noul document, pentru a putea fi verificat și actualizat în aplicație.
- La orice unitate Smith&Smith din apropiere cu documentul de identitate, prin simpla scanare a codului QR afisat in unitate
- Urmând procesul de identificare video la distanță alegând opțiunea IDnow direct din aplicația mobilă Smith Transfer
*Procesul de verificare a identității se realizează înainte de primul transfer, ulterior se poate solicita refacerea procesului de KYC (verificarea identității) dacă intervin modificări ca urmare a schimbării cărții de identitate/ pasaportului sau a datelor personale respectiv dacă reglementările în vigoare o impun.
Clientii pot efectua tranzacții în cuantum de maxim 5.000 RON pe tranzacție și maxim 25.000 RON pe lună.
Verificarea documentelor poate dura de la 10 minute până la cel mult 24 de ore de la momentul finalizării pașilor de identificare video la distanță din IDnow.
C. Întrebări cu privire la transferuri
- Descarci aplicația mobilă Smith Transfer din Google Play sau App Store.
- Creezi un cont gratuit
- Confirmă-ți identitatea în câtiva pași simpli prin identificare video la distanță sau alege din aplicația mobilă confirmarea identiății în una din agențiile Smith&Smith, scanează codul QR afisat in agentie și colegii noștri te vor ajuta să parcurgi toți pașii necesari.
- Completezi suma pe care vrei să o trimiți și detaliile beneficiarului.
- Plătești cu cardul direct din aplicația mobilă sau mergi și depui numerar la cea mai apropiată unitate Smith&Smith sau terminal de plată Kaseria din țară, simplu doar prin scanarea unui cod QR – Păstrăm pentru tine cursul valutar timp de 24h!
- Alegi metoda prin care vrei ca beneficiarul să primească banii: Cash la Agentiile Smith&Smith sau la una din cele 400.000 locații Moneygram din întreaga lume. Dacă optezi pentru ridicare cash, e necesar să-i trimiți beneficiarului codul de referință al tranzacției primit în aplicația mobilă.
Pentru a efectua un transfer de bani e necesar să ai identitatea validată cu succes și să fii autentificat în aplicația mobilă.
Detaliile pe care trebuie să le completezi / selectezi sunt următoarele:
- Suma pe care o trimiți, moneda și țara beneficiarului
- Modalitatea de plată a transferului (plata transferului cu cardul direct din aplicație sau depunere numerar în unitățile Smith & Smith sau la terminalele de plată Kaseria).
- Modalitatea de plată catre Beneficiar (în contul bancar, în contul de mobile wallet sau cash în una din unitățile Moneygram din întreaga lume sau la una din unitățile Smith&Smith din România)
- Numele, prenumele, telefonul beneficiarului, precum și relația cu acesta.
Alte detalii suplimentare care țin de legile și reglementările locale din țara Beneficiarului.
Poți trimite bani în 190 de țări și teritorii utilizând opțiunea de transfer Moneygram. Pentru a verifica/vizualiza lista țărilor disponibile pentru transfer de bani, e necesar să faci o simulare în aplicația mobilă.
- La orice unitate Smith&Smith prin scanarea codului QR afișat în locație, poți depune numerar în RON, EUR (in curand)
Lista Agențiilor Smith &Smith și orarul acestora poate fi găsită AICI.
- La orice terminal de plată Kaseria prin depunere de numerar în RON – prin selectarea opțiunii Smith&Smith de pe ecranul aparatului și scanând codul QR afișat pe ecran.
Lista terminalelor Kaseria poate fi gasită AICI.
De obicei, banii sunt disponibili pentru încasare în numerar în câteva minute de la trimiterea cu succes a transferului, indiferent de metoda de plată utilizată
Transferul în contul Beneficiarului poate dura de la câteva ore până la 24h.
În portofelul electronic, banii sunt de obicei disponibili în câteva minute de la depunerea și prelucrarea cu succes a transferului.
Notă: Duratele de prelucrare a tranzacției menționate mai sus pot varia și sunt condiționate de programul de lucru al agentului, de disponibilitate, de legile și reglementările locale și de cerințele de conformitate.
În istoric tranzacții din aplicația mobilă vei regăsi detalii cu privire la statusul tranzacției tale. De asemenea prin intermediul aplicației vei primi notificări pe întreg parcursul procesului de transfer.
- Ridicare numerar în una din unitățile Smith&Smith din România
- MoneyGram 10 minutes: plata în numerar la orice unitate Moneygram din întreaga lume
- MoneyGram: plata în contul beneficiarului
- MoneyGram: plata în mobile wallet-ul beneficiarului
Comisioanele variază în funcție de destinația trimiterii, suma trimisă și modalitatea de plată a transferului
Pentru a vedea costurile aferente unui transfer de bani îți recomandăm să faci o simulare în aplicația mobilă.
Te rugăm să confirmi numele beneficiarului, așa cum apare în actul său de identitate. Din motive de securitate, multe locații partenere nu vor achita un transfer dacă numele din actul de identitate al destinatarului nu este exact același. În cazul în care sunt necesare modificări pentru transferurile realizate prin Moneygram, te rugăm să apelezi numărul de telefon: 0800 885 821.
Doresc rambursarea tranzacției, beneficiarul nu a ridicat suma.
Pentru tranzacțiile Moneygram îți recomandăm să suni la numerele de telefon 0800.885.820/ 0800.885.821 și să soliciți rambursarea sumei furnizând operatorului toate detaliile transferului realizat prin intermediul aplicației mobile Smith&Smith. Vei obține un cod de rambursare format din 8 cifre cu care poți merge la orice unitate parteneră Moneygram pentru ridicarea sumei.
Pentru rambursarea tranzactiilor Smith&Smith iti recomandam sa parcurgi urmatorii pasi:
• Suna la Call center Smith&Smith la numarul de telefon 031 433 88 00 (link apelabil)
• Daca ai platit cu cardul in aplicatia Smith Transfer, comunica operatorului codul de referinta al tranzactiei si solicita rambursarea tranzactiei urmand ca suma sa fie transferata in contul tau dupa procesarea acesteia. Durata de procesare a rambursarii variaza in functie de banca emitenta a cardului.
• Daca ai platit cu cash la Agentiile Smith&Smith & terminalele de plata Kaseria cu destinatia de plata la Smith&Smith, mergi la una din Agentiile Smith & Smith, prezintă documentul de identitate, oferă operatorului codul de referință al tranzacției si mentioneaza motivul pentru care doresti rambursarea sumei.
Vei primi un cod PIN în aplicația Smith Transfer, pe care trebuie să-l comunici operatorului pentru a intra in posesia fondurilor.
Dacă ai întrebări sau ai nevoie de informații suplimentare, echipa echipa noastră de specialiști Smith&Smith este disponibilă pentru a te ajuta în fiecare zi, între orele 09:00 și 21:00 (ora României). Iată cum ne poți contacta:
Telefon: 031.433.88.00
Trimite-ne un mesaj direct din aplicație, apăsând pe „Formular de contact„, sau folosește WhatsApp la numărul: 0724.212.223
Îți vom răspunde în cel mai scurt timp posibil.
D. Alte întrebări cu privire la aplicație și securitate
- Prin introducerea numarului de telefon si parola aleasă de tine
- Recunoaștere facială (face ID)
- Amprentă
- PIN de acces
- Accesezi meniul de autentificare in aplicatie si accesezi “Am uitat parola”
- Introduci telefonul sau e-mail-ul la alegere
- Răspunzi celor 2 întrebări de securitate setate la crearea contului
- Introduci codul primit prin SMS sau email
- Îți setezi o nouă parolă
- Primești mesaj de schimbare cu succes a parolei.
Vei fi la curent cu toate noutățiile legate de produsele și serviciile Smith&Smith și toate promoțiile în vigoare.
În secțiunea Profil din aplicația mobilă ai la dispoziție următoarele opțiuni:
- Posibilitatea actualizării detaliilor persoanle
- Cardurile mele – lista cardurilor salvate in aplicatia mobila
- Rubrica de Opțiuni de marketing și comunicare pentru a fi mereu la curent cu cele mai bune oferte și promoții, poți modifica oricând metodele de comunicare preferate.
- Setări de limbă
- Secțiunea de securitate care îți permite să alegi modalitatea preferată de autentificare, optiunea de schimbare a întrebărilor de securitate, schimbarea parolei, schimbarea codului PIN, ștergerea contului
- Politica datelor cu caracter personal
- Termenii și condițiile generale de afaceri
- Secțiunea de asistență – colegii noștri îți stau la dispoziție în cazul în care ai întrebări, poti apela Call Center-ul Smith&Smith, poti completa in sectiunea e contact problema intampinata si vei fi contactat in cel mai scurt timp, o rubrică dedicată de întrebări și răspunsuri pentru a afla mai multe detalii legate de funcționalitățile aplicației mobile
- Sectiunea de intrebari si raspunsuri cu privire la aplicatia Smith Transfer
- Buton de ieșire din aplicația mobilă